حسن محمود وزیر امور خارجه اعلام کرد که با "الکساندر مانتیتسکی" سفیر روسیه در مورد تقویت روابط موجود بین روسیه و بنگلادش گفتگوهایی انجام داده است. وزیر امور خارجه انتظار دارد سرمایه گذاری روسیه در بنگلادش در روزهای آینده افزایش یابد. دیروز سفیر روسیه با وزیر امور خارجه در محل  این وزارتخانه ملاقات کرد. حسن محمود وزیر امور خارجه بعد از انجام ملاقات به خبرنگاران گفت : "ما در باره موضوعات زیادی بحث کردیم. اینکه چگونه سبد صادراتی خود را گسترش داده و چگونه سرمایه گذاری را در اینجا افزایش دهیم و تفاهم نامه های معلق را اجراکنیم." 

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاری روسیه در بنگلادش افزایش یابد

حسن محمود وزیر امور خارجه اعلام کرد که با "الکساندر مانتیتسکی" سفیر روسیه در مورد تقویت روابط موجود بین روسیه و بنگلادش گفتگوهایی انجام داده است. وزیر امور خارجه انتظار دارد سرمایه گذاری روسیه در بنگلادش در روزهای آینده افزایش یابد. دیروز سفیر روسیه با وزیر امور خارجه در محل  این وزارتخانه ملاقات کرد. حسن محمود وزیر امور خارجه بعد از انجام ملاقات به خبرنگاران گفت : "ما در باره موضوعات زیادی بحث کردیم. اینکه چگونه سبد صادراتی خود را گسترش داده و چگونه سرمایه گذاری را در اینجا افزایش دهیم و تفاهم نامه های معلق را اجراکنیم."  وزیر امور خارجه همچنین گفت: روسیه محصولات مختلفی از جمله لباس و کنف را از بنگلادش وارد می کند. بنگلادش هم محصولات مختلفی از جمله گندم و کود از روسیه وارد می کند. دو کشور همچنین در مورد امضای هر چه زودتر تفاهم  نامه در باره فناوری اطلاعات گفتگو کردند. وزیر امور خارجه در در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: مذاکرات با بسیاری از کشورها در خصوص تجارت با ارزهای خودی ادامه دارد. سفیر روسیه با من در مورد مبادله روبل صحبت کرد. اگر بتوانیم این کار را با کشورهای مختلف انجام دهیم، وابستگی خود را به یک ارز خاص کاهش خواهیم داد و این قطعا به اقتصاد ما کمک خواهد کرد. وزیر امور خارجه افزود: ما نیروگاه هسته ای "روپور" را با کمک مالی و فنی روسیه ساخته ایم و به زودی وارد مرحله تولید می شود. ما توانستیم با کمک آنها به عنوان یک کشور هسته ای ظاهر شویم .

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سئوال که آیا در مورد انتخابات بحث کرده اند، گفت: انتخابات گذشت و دیگر موضوعی برای بحث نیست. زیرا روسیه خیلی زودتر به دولت جدید بنگلادش تبریک گفته بود. وی گفت: دیروز اولین جلسه مجلس بود. 80 دیپلمات از جمله سفرای هند، آمریکا، روسیه، انگلیس، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه و آلمان در آن جلسه حضور داشتند. "این چه مفهومی دارد؟ به عنوان روزنامه نگار، می توانید معنای آن را بهتر ترجمه کنید.»

 وزیر امور خارجه در این مصاحبه به سهم بزرگ روسیه در به رسمیت شناختن و بازسازی بنگلادش پس از جنگ استقلال تاکید کرد.

پیش از او سفیر روسیه گفت که آنها بحث های بسیار سودمندی داشتند. وی افزود"ما در زمینه همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فنی، فرهنگی و علمی گفتگو کردیم." او همچنین گفت که دو کشورها در زمینه انرژی و امنیت غذایی نیز همکاری می کنند. سفیر روسیه در پاسخ به سوالی گفت: ادعای  حزب ملی بنگلادش مبنی این که دولت جدید بنگلادش با کمک قدرت های خارجی مانند روسیه، هند و چین تشکیل شده گمراه کننده و نادرست است.                                   ( روزنامه بنگلادش پست ، پنجشنبه، 1 فوریه 2024) 

https://bangladeshpost.net/posts/dhaka-moscow-keen-to-expand-economic-ties-130671

کد خبر 18395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =